Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur dient u altijd vooraf een afspraak te maken. Dit kan online via MijnGezondheid.net of bel 0320-241564 voor het maken van een afspraak.
Hoe maak ik zelf een afspraak online?
Een afspraak maken online kan 24 uur per dag via uw eigen zorg online omgeving van MijnGezondheid.net; deze afspraak komt direct in de agenda van de huisarts te staan. U kunt de afspraak toevoegen aan uw eigen agenda en via de mail ontvangt u bevestiging en herinnering van de afspraak.
Let op: is uw zorgvraag urgent neem dan telefonisch contact op met de huisartsenpraktijk via 0320-241564
Hoe maak ik telefonisch een afspraak?
U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 08.30–10.00 uur en 11.00-12.00 uur. Indien u op korte termijn gezien wil worden door uw huisarts, adviseren wij u om vroeg op de ochtend te bellen.
Wanneer u onze praktijk belt, krijgt u één van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij zal u vragen wie uw huisarts is, naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om zo uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Uiteraard doen de praktijkassistenten alles in samenspraak en overleg met de huisarts.
De vragen die zij stelt zorgen ervoor dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener.
Voor een goede planning is het belangrijk van tevoren aan te geven of u één of meerdere klachten wilt bespreken of dat u een gesprekje met de huisarts wilt. Dit om de juiste tijd hiervoor te reserveren en te voorkomen dat de spreekuren onnodig uitlopen. Dit is voor niemand prettig! De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Meer tijd
Heeft u meer dan 1 klacht of meerdere vragen wanneer u naar het spreekuur komt? Geef het aan bij het maken van de afspraak, hier kunnen we dan rekening mee houden in onze agenda.
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Opvragen van uitslagen:
Uw huisarts bekijkt alle uitslagen die binnenkomen.
U kunt lab uitslagen zelf inzien via MijnGezondheid.net
U kunt uitslagen ook telefonisch bij de assistente opvragen, dit is mogelijk tussen 14.00 en 16.00 uur. Alle adviezen die de huisarts geeft n.a.v. de uitslag zijn bij de assistente bekend.
Wanneer maak ik maak gebruik van een e-consult?
Wist u dat u ook medische vragen via een e-consult kunt stellen aan uw huisarts? Het is mogelijk via uw eigen gezondheidsportaal: MijnGezondheid.net. Het is daarbij ook mogelijk om een bijlage mee te sturen. Zo hoeft u bijvoorbeeld niet meer te bellen. Lees meer over welke vragen geschikt zijn voor een e-consult op: https://www.thuisarts.nl/nieuws/e-consult-bij-eigen-huisarts
Spreekuur van de assistente:
De assistentes hebben hun eigen spreekuur, ook deze verloopt op afspraak.
Denk hierbij aan, bloedafname, injecties van de prikpil en vit B12, vingerprikjes voor HB of glucose meting, bloeddrukcontrole, wonden verbinden, het maken van hartfilmpjes, oren uitspuiten etc.
Spreekuur van de praktijkondersteuners:
De praktijkondersteuners (POH-S en POH-GGZ) hebben hun eigen agenda`s.
Indien u niet een vervolgafspraak bij uw behandelaar heeft gemaakt, kunt u via de assistente van uw huisarts een afspraak in hun agenda in laten plannen.
Afspraak afzeggen
Meldt u dit dan uiterlijk 24 uur van te voren telefonisch bij onze assistente.
De afspraak wordt dan uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt vaak direct een nieuwe afspraak bij ons maken.
Niet verschijnen op uw afspraak zonder bericht ( No-Show)
Het komt steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, de doktersassistente of praktijkmedewerkers verschijnen. Wij hebben daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) een ‘no-show’ tarief ingevoerd als schadevergoeding voor het niet nakomen van afspraken.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd telefonisch af te zeggen.
De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. Tarieven zijn afhankelijk van de gereserveerde tijd en variëren als zodanig van € 25,00 voor een enkel consult tot € 50,00 voor een dubbel consult
(NB: een afspraak bij onze POH-S en POH-GGZ is altijd een dubbel consult).
Bij niet verschijnen zonder afzegging kunnen wij deze no-show vergoeding bij u in rekening brengen.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
Wij hopen, dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt, zodat wij dergelijke maatregelen zelden zullen hoeven nemen.
In geval van opname ziekenhuis of andere onvoorziene omstandigheden, zullen wij hier uiteraard rekening mee houden.